Friday, July 9, 2010

Andai ku tahu

andai aku tahu..
aku tak akan sama sekali biarkan diriku dihanyutkan dengan cinta yg xpernah wujud ini..

andai aku tahu..
tidak akan sama skali aku memuja mu di setiap lafaz kata aku..
x akan ku mimpi kan raut wajahmu dikala aku sedang lena dibuai tidur yg nyenyak..

aku masih ingat..
bau tubuhmu..
kesegaran nafasmu tatkala berada dekat dengan wajahku..
ianya masih segar ... sehinggakan aku dapat rasakan bau itu ketika ini..

aneh ya..
berada dekat denganmu aku tenang...aku gembira..
lupa segala macam kerenah dunia..
aku hanyut..hanyut tenggelam dibalik hilai tawa mu..
tenggelam dibalik senyumanmu...layanan romantismu..
tidak pernah sama sekali aku terfikir akan bjauhan darimu..
apatah lg terputus hubungan denganmu..

gila..
bodoh...
memg benar..
perempuan bisa mnjadi bodoh bila dilamun cinta..
lupa asal usul .. lupa segalanya
yang terbentuk di iris mata hanyalah wajah tampan si dia..
wajah yg kononnya dapat mengubat segala duka..segala luka..

aku gila bayang..
aku terfikir..." cintakah dia kepadaku"
sepertinya ia...
dia cinta kan ku..
jikalau tidak masakan dilayannya aku bak bidadari kayangan..
menyirami aku dengan jutaan permata yg indah...

mengenali dan menyintaimu adalah 1 rahmat..
rahmat yg telah diberikan oleh Allah Taala..
rasa syukur yg amat sangat..
kerana aku bisa merasa nikmat cinta bersamamu..
walaupun hanya ketika..

ternyata..
panas yg kusangka hingga kepetang,rupanya hujan ditengahari..
ternyata perasaan ku terhadapmu ibarat bertepuk sebelah tangan..
haha...gila..
ini semua gila..
aku dilayan seperti boneka..
tidak lebih dr boneka semata.

andai aku bisa putarkan masa..
tak akanku biarkan perasaan ku menguasai minda..
tak akan ku biarkan diri ku rebah dan kecewa..
tidak akan sekali inginku kenali dia..
tidakk..

tp aku anggap ini jodoh yg ditetapkan Allah..
jodohku bertemu dia..dan jodohku juga untuk berpisah dengan dia..
mungkin aku belum ckup sempurna agaknya untuk lelaki sebaik dia..
aku redha..
biarlah kenangan terindah antara kita menemani aku smpai bila2..
kerana aku tahu..
kau juga merindui aku seperti mana aku merindui mu..
cuma jodoh kita tidak sehebat angan2..
cinta..perkahwinan..anak..
percuma..
semoga kita akan dilimpahi cinta suci dr seseorg yg memg dipilih olehNYA..
sehingga jumpa lg..

Lola
kamar indah , 9/7/10 , 10.:27pm

No comments:

Post a Comment